ביה"ס הלאומי לקירקס ברוני סו בואה - קרקס ישראלי

ביה"ס הלאומי לקירקס ברוני סו בואה

בית הספר לקרקס ברוסני סו בואה נמצא בפרוור של פריז והוא נחשב כיום לבית הספר המכין הטוב ביותר לבתי הספר הגבוהים לקרקס. מסלול ההכנה נמשך שנתיים במסגרת של 11 חודשים בשנה, חמישה ימים בשבוע.

תוכנית הלימודים – בשנה הראשונה התוכנית מורכבת מאקרובטיקת קרקע, טרמפולינה, עמידות ידיים, מחול ותאטרון ובמקביל שעות לימוד במקצועות הקרקס השונים, כאשר כבר לאחר השליש הראשון על כל תלמיד לבחור כיוון או "צשפחת" מקצועות בה הוא רוצה להתמחות. במהלך השנה נערכים שבועות "התנסות" בהן כל התלמידים מנסים מקצועות קרקס שונים, אפילו אם הם בחרו במקצוע אחר כגון התנסות בטרפז מעופף, במקפצות (באסקול), בעמוד סיני, בגלגל גרמני ועוד. בשנה השניה כל תלמיד כבר לומד על פי כיוון ההתמחות בה הוא בחר בכדי להכין אותו למבחני הקבלה לבתי הספר הגבוהים, שם מתקבלים על פי הידע בתחום ההתמקצעות. כיוון שבית הספר מעניק בסיום הלימודים תעודה רשמית של משרד החינוך הצרפתי, לימודי הקרקס מלווים בשעות לימוד עיוניות של היסטוריה של הקרקס, מתמטיקה ושפות (אנגלית וצרפתית). הלימודים מלווים במספר פרזנטציות פתוחות לקהל, וביציאות מאורגנות של הכיתות לראות מופעים בפריז.

הקבלה לביה"ס מוגבלת בגיל בין 16 ל23 ועל המועמד להיות בעל תעודת סיום 10 שנות לימוד או בגרות.  הלימודים הם חינם, פרט לדמי הרשמה שנתיים של 120 יורו + 200 יורו לאביזרים שונים ובנוסף 150 יורו ערבון שמוחזרים לתלמיד במידה ולא שבר והרס כלום בסיום השנה. המגורים והמחיה הם באחריות התלמידים, לא רחוק מביה"ס יש מעונות סטודנטים שניתן לגור בהם בחדרים.

יש לפנות לביה"ס בכדי לקבל את טפסי ההרשמה, בחודש מאי נערכת סלקציה על פי הניירות והנבחרים מוזמנים ליום אחד של קדם מבחנים בתחילת יולי. בקדם מבחנים מוערכת בעיקר היכולת הפיזית של המועמד – כושר ואקרובטיקה, לכן, לתלמידים זרים יש אפשרות של שליחת ווידאו במקום לבוא ליום זה. מי שעובר את קדם המבחנים מוזמן לסטאג' קבלה של 10 ימים ביולי ובהם מוערכת היכולת הפיזית, הכישורים האקרובטיים, יכולות במחול ותאטרון, יכולת השתלבות בקבוצה והרגישות האומנותית. הלינה במסגרת הסטאג' מסופקת ע"י ביה"ס. מתוך כל המועמדים מתקבלים כ20 תלמידים.

בית הספר נמצא באוהל קרקס ענק וצבעוני שנמצא במתחם קבוע בפרוור רוסני סו בואה. בבית הספר יש במקביל גם מסגרת של חוגים לילדים בני נוער ומבוגרים.

ישראלים שלמדו בבית הספר – גוני שיפרון – [email protected]

פרטים נוספים

כתובת:22 rue Jules Guesde 93110 Rosny-sous-Bois
מדינה:צרפת

גלריית תמונות

בוגרים