ביה"ס לקירקס בליון - קרקס ישראלי

ביה"ס לקירקס בליון

ביה"ס לקירקס בליון הוא בי"ס הכנה לבתי הספר הגבוהים. לבית הספר מסלול של שנתיים. השנה הראשונה היא יותר כללית ומתמקדת על יצירת בסיס בטכניקות הקרקס כמו אקרובטיקה, תיאטרון, מחול, כושר גופני עם דגש על ההתמחות שלך בקרקס. בשנה השנייה ההתמקדות תהיה יותר בהתמחות במקצוע קירקס אחד ובשילוב טכניקות אחרות תומכות בתוכה.

יש שני דגשים חשובים בבית ספר – ראשון הוא הכנה לקראת מבחני קבלה לבית ספר גבוה לקרקס.
והדגש השני על ההתפתחות האומנותית. בבית ספר נותנים חשיבות רבה לצד התיאטרלי והבימתי.
כל חודש התלמידים בונים באופן אישי מופע שאותו הם מציגים בבית ספר מול המורים וקהל מצומצם. המורים נותנים ביקורת ומלווים את התהליך אבל העבודה היא אישית. מעבר לכך, במהלך השנה יש הזדמנויות להופעה בפסטיבלים במסגרת הבית ספר. זה נותן לתלמידים התנסות בהופעה וביצירת מופעים. יש בתי ספר מכינים בהם דגש זה הוא שולי, והדגש הוא יותר על ההתפתחות בטכניקות הקירקס ובהם התלמידים מופיעים רק פעם פעמיים בשנה.

תוכנית הלימודים היא של כ30 שעות שבועיות מספטמבר עד יוני.  לו"ז שבועי יראה בערך כך – 6 שעות אקרובטיקה, שעתיים וחצי עמידות ידיים, 4 שעות מחול, 4 שעות תאטרון, 6 שעות כושר, ובסביבות 16 שעות להתמחות שלך (למקצוע הקירקס בו בחר התלמיד להתמחות) חלקן עם מורה וחלקן באימון חופשי. בנוסף יש שיעורים תאורטיים – איך להקים להקה (מבחינת ניירת אדמיניסטרטיבית), איך לקרוא ולהבין חוזה עבודה, איך לכתוב קורות חיים, שבועיים סטאג' ליצנות בשנה, ומספר סדנאות שונות מתחלפות במהלך השנה.

המסלול הבא נפתח ב2012. גיל הכניסה הוא בין 17 ל26 ומתקבלים 12 תלמידים למסלול. טופסי הרשמה ניתן להוריד מאתר ביה"ס מחודש מרץ, יש להגיש אותם עד סוף מאי. לאחר סלקציה של הנרשמים לפי הניירת, מוזמנים למבחני כניסה בסוף יוני. ביה"ס נתמך ע"י המחוז ולכן הלימודים בו הם חינם.

במקביל למסלול המקצועי, יש בביה"ס חוגים שבועיים לילדים נוער ומבוגרים.

ביה"ס ממוקם ברובע של העיר ליון שנקרא מינבל. זהו רובע שקט מחוץ למרכז העיר. העיר ליון היא עיר גדולה מאוד ובה חיי תרבות עשירים.

ישראלים בוגרי ביה"ס: מיכאל פינקל 1999,נטע אורן 2010-2012

נטע אורן  [email protected] מיכאל פינקל [email protected]

ההכשרה במסלול מתמקדת בבניית היסודות למקצועות הקירקס השונים.

פרטים נוספים

כתובת:Ecole de Cirque de Lyon MJC Ménival 29 Avenue Ménival 69005 LYON
מדינה:צרפת

בוגרים