ביה"ס לקירקס במונטריאול - קרקס ישראלי

ביה"ס לקירקס במונטריאול

בית הספר הלאומי לקרקס במונטריאול קנדה. נחשב לאחד מבתי הספר הטובים בעולם לקרקס עכשווי. רבים מבוגרי בית הספר עובדים עם להקות הקרקס הגדולות.

המסלול בבית הספר הוא של שלוש שנים של התמקצעות בתחום קרקס מסויים והכשרה מקצועית שמאפשרת לעבוד כאומן יוצר או כאומן מבצע. המסלול מוכר ע"י המוסדות ומעניק תואר אקדמי קנדי, ולכן אחד מתנאי הקבלה לביה"ס הוא שהמועמד מחזיק בתעודת סיום 12 שנות לימוד. המסלול מפתח את האומן כווירטואוז בתחום ספציפי מסויים במקביל להכשרה כללית וצבירת יכולות בתחומי קרקס נוספים.

המסלול פתוח גם לתלמידים שאינם קנדים.

תוכנית הלימודים אינטנסיבית מאוד, שזה אומר מבוקר עד ערב בכל יומת השבוע ובזמן הפקות הסיום בסוף הלימודים, גם נוכחות בסופי שבוע לפי הצורך. שנת הלימודים מתחילהבשבוע הראשון של אוגוסט ומסתיימת באמצע יולי ונערכת בארבע תקופות שיש ביניהן חופשות של כעשרה ימים.

מבחני הכניסה לביה"ס מתקיימים בחודשים ינואר פברואר במונטריאול, ואנקובר, טורונטו, פריז ובואנוס איירס. בכדי להתקבל למבחני הכניסה יש למלא טפסים אותם ניתן להוריד מאתר ביה"ס ולשלוח אותם עד אמצע דצמבר. מי שגר יותר מ1000ק"מ ממקומות האודישנים יכול לנסות להתקבל רק ע"י משלוח מצגת ווידאו של יכולותיו. הרמה הנדרשת לקבלה היא גבוהה מאוד, במידה ומועמד הוכיח כישורים רבים, אבל עדיין אין לו את הרמה הנדרשת בכדי להתקבל הוא יכול לבקש להתקבל לכיתת הכנה שמטרתה להעלות את רמת היכולות שלו לרמה הנדרשת לקבלה למסלול. הוא יוכל ללמוד שנה בביה"ס ולאחר מכן לגשת שוב למבחנים למסלול המקצועי.

שכר לימוד: הרשמה למבחנים עולה 50 דולר קנדי. לאחר קבלה לביה"ס יש לשלם 6385 דולר קנדי לכל שנת לימודים. ישנן מילגות שונות שניתן להגיש אליהן בקשה לאחר הצלחה במבחני הקבלה.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר ביה"ס ובפניה למזכירות ביה"ס במייל [email protected]

 

 

 

 

 

לעומת בתי הספר בבריסל ובצרפת, בית ספר זה מתאפיין יותר ביצירת אומנים מבצעים בעלי נמברים מאשר בעידוד הקמת להקה ובניית מופע אישי.

ניתן לפנות למזכירות בית הספר במייל [email protected]

פרטים נוספים

כתובת:Ecole Nationale de Cirque 8181, 2ème Avenue H1Z 4N9 Montréal, Québec Canada
מדינה:קנדה

בוגרים