באלטאזר - ביה"ס במונטפאלייר - קרקס ישראלי

באלטאזר – ביה"ס במונטפאלייר

בית הספר נמצא בעיר מונטפלייר שבדרום מזרח צרפת, על חוף הים התיכון. בבית הספר יש חוגים לילדים ומסגרות הכשרה מקצועיות. מסגרות ההכשרה המקצועיות מתחלקות לשלושה מסלולים – מסלול מכין לבתי הספר הגבוהים, מסלול שמכין לאודישנים בלהקות הקרקס הגדולות ו/או ליצירת פרוייקט אומנותי אישי ומסלול להוראת קרקס.

המסלול המרכזי בביה"ס הוא מסלול ההכנה לבתי הספר הגבוהים (שנה או שנתיים) ואפשרות להישאר לשנה שלישית לעבודה על פרויקט אישי. הלימודים הם במסגרת של לפחות 35 שעות לימוד שבועיות ובנוסף שעות אימון חופשי ומטלות יצירה שונות בהתאם למסלולים השונים. הלימוד בשנה הראשונה כולל בניית כושר גופני, פיתוח היכולות במקצועות הקרקס השונים, ליווי בבחירת מקצוע ההתמחות ופיתוח מיומנויות יצירה בתנועה ומשחק. בשנה השניה והשלישית מתמקד הלימוד יותר בפיתוח היכולות במקצוע ההתמחות, חידוד הבחירות האומנותיות ובניית היכולות במחול ותאטרון. תוכנית הלימודים כוללת שיעורי אקרובאטיקה, טרמפולינה, עמידות ידיים, מחול קלאסי, מחול עכשווי, הכנה גופנית, וידאו, תיאוריה, תיאטרון, וכמובן שיעורי התמחות. בבית הספר ישנם שני מורים להתמחות – אחד לאוויר ואחד לhand to hand. תוכנית הלימודים הכללית של בית הספר הינה טובה, בעיקר מבחינת הכנה גופנית ואקרובטית. תלמידים רבים באים לבית הספר מכיוון שמלמד בו אחד ממורי האקרובאטיקה הטובים. אך עם זאת, חשוב לציין, כי שלוש פעמים בשנה תוכנית הלימודים נעצרת למשך חודש-חודשיים לצורך עבודה על מופע קבוצתי, מה שלא מאפשר המשכיות בהכנה הגופנית, בעבודה הטכנית והאקרובאטית. במהלך השנה ישנן שלוש יציאות לסטאג' של שבוע אותו כל תלמיד יכול לעשות היכן שהוא רוצה – בבית ספר אחר לקרקס, עם להקת קרקס, בבית ספר לתיאטרון, מחול, שירה, ואפילו בפסטיבלים שונים.

השיעורים מתנהלים במספר חללים שונים של בית הספר, חלל מרכזי, סטודיו למחול, אולם התעמלות ושני אוהלי קרקס. הלימודים הם מאוקטובר ועד יוני, וכל שנה מתקבלים בין 10 ל-20 תלמידים. גיל הקבלה הינו בין 17 ל-26. הלימודים ממומנים על ידי המחוז ולא עולים כסף לתלמידים אירופאים. בנוסף לכך, כל תלמיד אירופאי מקבל כ-300 יורו כל חודש מהמחוז לצרכי מחייה. תלמידים שאינם אירופאים צריכים לשלם כ-2500 יורו שכר לימוד ואינם מקבלים את המלגה החודשית, מה שאומר, שאם אתם מעוניינים ללכת לבית הספר, כדאי מאוד שיהיה לכם דרכון אירופאי. בכל מקרה, הישארות לשנת פרויקט אישית כרוכה בתשלום, בין אם אתה אירופאי ובין אם לא.

בכדי להתקבל יש להכנס לאתר האינטרנט של ביה"ס ולהוריד את טפסי המידע על מסלולי ההכשרה, למלא את טפסי המועמדות ולשלוח לפני אמצע אפריל. יש באתר טפסים באנגלית ומפורט שם בדיוק מה המינימום הפיזי אקרובטי ואומנותי המצופה ממועמד לכל אחד מהמסלולים. על פי הטפסים הנשלחים נערכת סלקציה מוקדמת ומי שנבחר מוזמן לשני ימי מבחנים שנערכים בסוף יוני מ9:00 בבוקר עד 18:00 בערב. הלינה וארוחות ביום המבחנים היא באחריות המועמד. יש אפשרות להיכנס ישירות לשנה שנייה, זה בעיקר תלוי ברמה שלכם בתחום ההתמחות.

יותר ממחצית מהתלמידים שלומדים בבאלטאזר ממשיכים לאחר מכן לרוני. על כן, מבין בתי הספר המכינים רמתו אינה גבוהה במיוחד ותנאי הכניסה קלים יחסית.

מונטפלייר היא עיר בדרום צרפת שיש בה המון עשיה תרבותית, סצנת מחול ותאטרון מפותחות ומספר להקות קרקס במחוז, והלימודים כוללים גם יציאות תרבות וחשיפה למופעים שעוברים בעיר.

ישראלים שלמדו בביה"ס: נמרוד פרחי (2012) [email protected]

 

פרטים נוספים

כתובת:16 rue Toiras MONTPELLIER 34000 FRANCE
מדינה:צרפת

בוגרים