ביה"ס לקירקס בלום - קרקס ישראלי

ביה"ס לקירקס בלום

ישנם בביה"ס שני מסלולים – כיתת הכנה לבתי הספר הגבוהים ומסלול אומנותי.

כיתת ההכנה הוא מסלול של שנה עם הגבלת גיל של בין 17 ל-22 ובו לומדים כ-35 שעות שבועיות מתוכן כ-25 שעות לימוד וכ-10 שעות אימון חופשי במקצועות הקירקס – ג'אגלינג, אווירי, אקרובטיקת קרקע, טרמפולינה, באלאנס על חפצים (כדור, כבל, וכיוצא בזה), עמידות ידיים, אקרובאלנס ובנוסף שיעורי כושר מחול ותאטרון/ליצנות. כשעתיים מכל מקצוע קירקס עם הרחבה ודגש על הכושר והאקרובטיקה.

המסלול האומנותי הוא של 3 שנים ואין בו הגבלת גיל (מגיל 17), הקבלה למסלול זה מחייבת בחירה ברורה של מקצוע קירקס מסויים.  הלימודים דומים לאלו של כיתת ההכנה, אבל מהר מאוד ההתמקדות עוברת להתמקצעות במקצוע הנבחר, והכנה לבניית מופע או נמבר.

הלימודים הם באולם ביה"ס ובאוהל קירקס שעומד בחוץ. שכר הלימוד עולה בין 3000 ל-3300 יורו לשנה. מתקבלים בין 10 ל-15 תלמידים כל שנה לאחר מבחני קבלה שנערכים בסוף יוני. את טפסי ההרשמה ניתן להוריד מאתר האינטרנט של ביה"ס.

למרות היות בי"ס שנחשב "קטן", הוא נחשב לאחד מבתי הספר הטובים ללמוד את מקצוע ה"יד ליד" אקרובאלנס בזוג, כיוון שמלמדים בו שניים מאומני הקירקס הוותיקים והטובים בצרפת למקצוע זה.

במקביל למסלולי ההכשרה המקצועיים יש בביה"ס מערכת חוגים לילדים נוער ומבוגרים. ביה"ס לקירקס בלום נמצא בצפון צרפת ליד העיר ליל. בעיר ליל נמצא אחד ממרכזי הקירקס של צרפת שנקרא תאטרון "לה פראטו". עקב כך, ישנם הרבה אומנים והרבה להקות שנמצאות באזור ויש הרבה עשייה אומנותית בתחום הקירקס המודרני ובכלל בתחומי האומנויות סביב ביה"ס ובעיר ליל.

ישראלים בוגרי ביה"ס – טניה שפלן בוגרת המסלול האומנותי. יעל פינקל בוגרת המסלול הכנה.

במקביל למסלולי ההכשרה המקצועיים יש בביה"ס מערכת חוגים לילדים נוער ומבוגרים.

פרטים נוספים

כתובת:Centre Régional des Arts du Cirque
16, rue du Château d'Isenghien Parc Naturel Urbain
59160 Lomme
France
מדינה:צרפת

סרטון

גלריית תמונות

בוגרים