פסטיבלי רחוב באירופה

לכל מי שרוצה לשווק את המופע שלו לפסטיבלים באירופה להלן מידע שיעזור לכם להתחיל מאיפה שהוא, ההתייחסות כאן היא לפסטיבלי רחוב הקונים הופעות. לא לפסטיבלי באסקינג, שגם הם קיימים:

הכי חשוב להבין שאין סוד גדול לגבי זה, אז איך זה עובד – ככל שאתה מופיע יותר, יהיו לך יותר הופעות – המצב באירופה הוא שמארגני פסטיבלים מקבלים בין 10 ל30 אימיילים ביום מלהקות שפונות אליהם. ולכן, לרוב הם אפילו לא פותחים את המייל והם נוטים להזמין מופעים שהם ראו או שמארגן פסטיבל אחר ראה והמליץ להם או שאומן שהופיע אצלם והם סומכים על המילה שלו המליץ להם. מה זה אומר תכלס – שכדי ליצור מצב של סיבוב הופעות באירופה צריך שמארגני פסטיבלים יראו את ההופעה שלכם כמה שיותר. בדר"כ יש להתחיל מעונה אחת של הופעות באוף פרוגרם של פסטיבלים (מחוץ לתוכניה) ובפסטיבלי פרומושן (פסטיבלים שמטרתם לתת חשיפה להופעות חדשות) ולעשות את זה כמה שיותר. ולאחר מכן להמשיך לעוד עונה שהיא בדר"כ דלילה בתאריכים משולמים ובמקביל להמשיך להופיע באוף פרוגרם, בכדי להגיע למצב של עונה שלישית מלאה בתאריכים מכורים. זה תהליך נורמלי ורגיל שלוקח שלוש עונות. יש מופעים ולהקות שזכו לקיצורי דרך, למשל – מארגן פסטיבל מסויים מתלהב המון מהמופע והוא בעצמו דוחף את המופע וממליץ עליו למארגנים אחרים וכך מדלגים ישר מהשנה הראשונה לשלישית. וכמובן שלאחר מכן כשכבר מכירים אתכם ואתם מגיעים עם מופע חדש אתם מדלגים על כל זה.

חשוב לדעת – כשפסטיבל מסכים שתכנסו לאוף פרוגרם שלו או אם זה פסטיבל פרומושן, זה נורמלי לחלוטין שהפסטיבל (שאינו משלם על המופע) ישלם נסיעות, לינה וארוח בזמן הפסטיבל.

עונת פסטיבלי האאוטדור באירופה מתחילה בסביבות אפריל בספרד ואיטליה ובסביבות מאי בצרפת וצפונה יותר וממשיכה עד ספטמבר בצפון אירופה ואוקטובר בספרד.

שוק ההופעות הגדול ביותר הוא בצרפת. אלפי פסטיבלי רחוב במדינה הזו שתרבות ואמנות טבועות במנטאליות הסוציו-פוליטית  שלה(הווה אומר שזה נורמלי לחלוטין לעיריות ולגורמי ממשל לממן ארועי תרבות כגון פסטיבלי מופעי רחוב). לכן זו גם המדינה הרוויה ביותר בלהקות ואמנים, ותרבות הרחוב שם היא המגוונת והעשירה ביותר. ולכן גם הכי קשה להשתחל לשוק הזה בתור אמנים זרים מישראל. אבל אפשר לסגור שנים נפלאות של עשרות הופעות ברחבי אירופה בלי להכנס בכלל לשוק בצרפת.

מתי נסגרות התוכניות? מארגני הפסטיבלים צופים בהופעות במהלך הקיץ וסוגרים את התוכניה שלהם בסתיו ובחורף. זאת אומרת שלפסטיבל שמתרחש באביב 2012 נסגרת התוכניה בדר"כ עד סוף דצמבר 2011 ולפסטיבל שמתרחש בקיץ 2012 תסגר התוכניה עד סוף פברואר 2012. למרות זאת, יש פסטיבלים שעדיין רוכשים הופעות וסוגרים "ברגע האחרון" זאת אומרת באפריל-מאי. בעיקר פסטיבלים בבלגיה הולנד וספרד.

לכל מדינה יש את הפסטיבלים המרכזיים שלה שהצלחה בהם יכולה להיות שער להיכנס לשוק ההופעות במדינה זו.

בבלגיה – הפסטיבל בגנט, פסטיבל תאטר אופ דה מרקט בנירפלט, הפסטיבל בשאספייר וכמובן פסטיבל הפרומושן באיפר.

בצרפת – שאלון דן לה רו בשאלון סור סאון, הפסטיבל בסוטוויל לה רואן, פסטיבל לז אקרוש דה מה רו בעיר נבר, פסטיבל אוריאק, קרוואן דה סירק בטולוז ועוד

בספרד – פסטיבל טרפזי בעיר ראוס, פסטיבל הרחוב בוואלאדוליד והפסטיבל בטרגה.

איטליה – הפסטיבל במירביליה פוסאנו, הפסטיבל בעיר ברשיה.

גרמניה ואוסטריה מתפקדות קצת אחרת, הכניסה לשם עוברת הרבה דרך סוכנים/חברות הפקה

ובריטניה דיי מבודדת ולא מתקשרת תרבותית עם שאר אירופה. משום מה אין כמעט אומנים ולהקות שחוצות את התעלה בשום כיוון.

מידע מפורט על הפסטיבלים לפי מדינות אפשר למצוא באתרים הבאים:

www.straattheater.net/links.asp

www.horslesmurs.net/index.cfm?multi=5

יש לכם רעיונות נוספים? נשמח לשמוע בתגובות.

סגור לתגובות.